رازهاي ثروتمندشدن از زبان ثروتمندترين مرد جهان(۳)

۵ بازديد

توصيه دوم ثروتمند ترين مردجهان: بازرگانى اينترنت را بشناسيد و به كار گيريد

ثروتمند ترين مرد جهان(گيتس)مى گويد كه شركتها و سازمان هاى تجارى در دهه آينده ابزارهاى ديجيتالى را به خدمت خواهند گرفت چرا كه تصميم گيرى هاى پرشتاب، واكنشهاى كارآمد و تماس هاى بى واسطه با مشتريان، از ويژگيهاى شركتها و سازمانهاى سده بيست و يكم است كه در آنها بسيارى از داد و ستدها به صورت «خودخدمتي» (سلف سرويس) ديجيتالى درخواهند آمد، واسطه ها يا به فعاليتهاى ارزش آفرين رو خواهند آورد و يا ميدان را خالى خواهند كرد‏، واحد «خدمات مشتريان» پيشاهنگ فعاليتهاى ارزش افزا در هر كسب و كارى خواهد شد. بنابراين تيم مديريت يك شركت و يا سازمان تجارى بايد خود را با اينترنت آشنا كرده و زمانى را صرف آماده ساختن ديدگاهى از دهه آينده و دگرگونى هاى رخ داده در كسب و كار كند و راههاى پياده كردن چنين ديدگاهى را با گروه «فن آورى اطلاعات» شركت در ميان بگذارد.

گيتس عقيده دارد كه اينترنت با ارتباط دادن مستقيم خريداران و فروشندگان راه رسيدن به «سرمايه‌دارى بى دردسر» را هموار خواهد ساخت و با كاستن از هزينه هاى داد و ستد، واسطه را از ميان خواهد برد.

تنها دسته كوچكى از دارندگان كسب و كارها با برگزيدن قيمت هاى بسيار پايين به پيروزى خواهند رسيد و بسيارى ديگر بايد راهبرد خدمت بهتر به مشتريان را پيشه كنند. پس با توجه به نظر گيتس در اين مورد، اگر بخواهيم در دهه آينده براى موفقيت سازمان به كارهاى خدماتى سرگرم شويم، بايد كاركنان فرهيخته را با ابزار ديجيتالى اطلاعات مجهز كنيم تا بدان وسيله بتوانند با مشتريان ارتباط تنگاتنگى برقرار نمايند.

ثروتمند ترين مرد جهان مى گويد كه براى بهره گيرى از توانمندى هاى بى مانند اينترنت در آفرينش پيوند دو سويه با مشتريان بايد يك «سايت» در شبكه جهانى برپا سازيم كه اين امر خود نيازمند به پشتيبانىبى‌دريغ مديريت ارشد و شناخت ايشان از فن‌آورى اينترنتى مى باشد.

به نظر گيتس يك شبكه خوب جهانى مى‌تواند فروشندگان را به مشاوران مشترى تبديل كند. از سوى ديگر بخش بزرگى از ارتباطهاى دوسويه اينترنتى با مشتريان مربوط به عرضه خدمات و پشتيبانى از فعاليت ايشان است. چنانچه كيفيت خدمات پايين باشد، موجب بدنامى گسترده و شكست مى شود؛ زيرا گستره اينترنت فراوان است. بنابراين بايد نظام ديجيتالى شركت و سازمان تجارى ما، توان عرضه خدمات ويژه شخصى به مشتريان را داشته باشد‏، اين فرصت را فراهم كند كه اطلاعات را جانشين دارايى‌هاى عينى نمايد و همچنين زيربناى نظام ديجيتالى ما ، كاربرد ابزار صوتي، تصويرى و حركتى (ويديويى) را در آينده ممكن سازد.

گيتس توصيه مى كند كه ما با «الگوى زندگى تار عنكبوتي» سازگار شويم كه در آن شبكه جهانى از راه اينترنت با هم پيوند مى خورد. در «الگوى زندگى تار عنكبوتي» گيتس حركت در شبكه اينترنت همانند حركت عنكبوت در تور خود است كه مى‌تواند در همه جهات و با شتاب حركت كند. بنابراين توصيه گيتس به ما اين است كه تجارت اينترنتى را بشناسيم و الگوى زندگى تار عنكبوتى را به كار گيريم تا در شبكه اينترنت در همه جهات و با شتاب حركت كنيم.

بنابراين ما بايد ارتباط دو سويه با مشتريان خود را به كمك اينترنت از همين امروز آغاز كنيم و ابزارها و نظامهاى ديجيتالى مشتريان را كه به هنگام روى آوردن از نظام سنتى به الگوى اينترنتى نياز دارند‏، برآورد كنيم.

به نظر گيتس فن آورى «الگوى تار عنكبوتي» ايجاب مى‌كند كه نظام ديجيتالى ما بايد اين امكان را داشته باشد كه ما با افراد حرفه‌اى «برون سازماني» مانند وكيلان دادگسترى و حسابداران ارتباط مستقيم و پيوسته داشته باشيم و همچنين در اين نظام ديجيتالى بيشتر به كارهاى اصلى و شايستگى‌هاى ويژه سازمان بپردازيم و بقيه كارها را به پيمانكار بدهيم.

ثروتمند ترين مرد جهان به ما توصيه مي كند كه در هر كسب و كارى «نخستين» باشيد و پيش از ديگران به بازار وارد شويد تا موقعيت رقابتى شركت را بهبود بخشيد. اما نكته اى كه گيتس در اين ميان مطرح مى‌كند‏، اين است كه «شتاب» و «نخستين» بودن در كسب و كار بيشتر فرهنگى است تا فني؛ يعنى بايد دست‌اندركاران را قانع كنيم كه ادامه كار پيروزمندانه سازمان، در گرو حركت پرشتاب همگانى است. گيتس در همين خصوص توصيه مى‌كند كه براى رسيدن به برگشت سريع سرمايه، كيفيت برتر و بهاى ارزان فرآورده‌ها از جريان روان داده‌هاى ديجيتالى استفاده كنيم و در ميان سازندگان، تامين كنندگان، بخش فروش و ديگر فعاليتها … ارتباط الكترونيكى برقرار سازيم تا برنامه‌ريزى را هر چه سنجيده‌تر نمايد و به تغييرات پيش‌آمده در توليد، در همان نوبت هشت ساعته كاري، واكنش نشان دهد.

رازهاي ثروتمندشدن از زبان ثروتمندترين مرد جهان (1)

رازهاي ثروتمندشدن از زبان ثروتمندترين مرد جهان (2)

رازهاي ثروتمندشدن از زبان ثروتمندترين مرد جهان (3)

رازهاي ثروتمندشدن از زبان ثروتمندترين مرد جهان (4)

رازهاي ثروتمندشدن از زبان ثروتمندترين مرد جهان (5)


منبع:آريا نيوز



تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد