رازهاي ثروتمندشدن از زبان ثروتمندترين مرد جهان(۲)

۴ بازديد

توصيه اول ثروتمند ترين مرد جهان: جريان اطلاعات‏ را خون زندگى بخش بدانيد

ثروتمند ترين مردجهان(گيتس) عقيده دارد كه شايسته ترين راه شاخص نمودن شركت در ميان رقيبان‏ و بهترين راه پيش افتادن از ديگران، بهره بردارى كارآمد از «اطلاعات» است و چگونگى و روش گردآوري، مديريت و كاربرد اطلاعات است كه سرنوشت برد و يا باخت ما را رقم مى زند. به نظر گيتس برندگان آنهايى خواهند بود كه با برپا كردن يك «دستگاه عصبى ديجيتالى سراسري»، جريان اطلاعات را در ميان همكاران و مشتركهاى وابسته به خود، ساده و روان نمايند و در سايه آن، به بهينه سازى و يادگيرى پيوسته بپردازند.

گيتس براى روان ساختن جريان پيوسته اطلاعات در سازمان ها، دوازده گام بنيادين را برمى شمارد:

۱- در انجام ارتباطات سازمانى از راه «پست الكترونيكي» پافشارى كنيد، زيرا مى توانيد در برابر خبرهاى تازه با شتاب بازتاب هاى عصبى واكنش نشان دهيد.

۲- داده ها و اطلاعات فروش را همواره به صورت «در خط» (مستقيم) – از روى نمايشگر رايانه ـ بررسى كنيد تا به آسانى به سهم و روند بازار آگاه شويد. به روند كلى و همچنين خدمات موردى مشتريان توجه نماييد.

۳- در تجزيه و تحليل وضعيت كسب و كار، از رايانه شخصى (‍PCS) بهره بگيريد و كاركنان فرهيخته را در بخشهاى نيازمند به سطح فكرى بالا در زمينه توليد، خدمات، و سودآورى بگماريد.

۴- به يارى ابزار ديجيتالي، «تيم هاى نمادين (مجازى) فراسازماني» بيافرينيد تا اعضا بتوانند آگاهيهاى همديگر را در سراسر جهان و به هنگام بيفزايند.

۵- همه فرآيندهاى «كاغذي» را به «ديجيتالي» تبديل كنيد و تنگناهاى ادارى را برطرف نماييد. بدين گونه‏ كاركنان فرهيخته براى انجام وظيفه هاى مهمتر آزاد مى شوند.

۶- با بكارگيرى ابزار ديجيتالى از فعاليتهاى «تك- وظيفه‌اي» بكاهيد و يا آنها را به فعاليتهاى «ارزش‌افزا» تبديل كنيد، تا مهارتهاى كاركنان فرهيخته را خوب بكار گيريد.

۷- يك جريان «بازخورد» ديجيتالى بوجود آوريد تا به افزايش كارآيى فعاليتهاى كمي، و كيفيت كالاها و خدمات، بيفزايد. بايستى همه كاركنان به آسانى بتوانند كه رعايت معيارها و استانداردهاى اصلى را پيگيرى كنند.

۸- نظام ديجيتالى را براى انتقال ديدگاهها و شكايتهاى مشتريان به كاركنانى كه مسئوليت و توان بهسازى فرآورده ها را دارند‏، بكار گيريد.

۹- به يارى ارتباطات ديجيتالي، طبيعت و چگونگي، مرزها، و پيرامون كسب و كار خود را دوباره بررسى كرده و خوب بشناسيد. با دريافت اخطارهاى ناشى از دگرگونى وضعيت مشتريان، سازمان را بزرگتر و مهمتر/ يا كوچكتر و خودمانى‌تر (صميمى‌تر و نزديكتر به هر مشترى) كنيد.

۱۰- اطلاعات بازرگانى را با شتاب انتقال دهيد. با بكارگيرى روش جابجايى ديجيتالي، چرخه داد و ستد اسناد را با تامين كنندگان و شريكان، كوتاه كنيد و در همه موارد به هنگام باشيد.

۱۱- فرآورده ها (كالا/ خدمات) را با كمك روشهاى ديجيتالى به مشتريان برسانيد و دست واسطه ها را كوتاه كنيد. چنانچه كسب و كار شما خود جنبه واسطه گرى دارد، با بكارگيرى ابزار ديجيتالي، ارزش و اهميت داد وستد را در نزد مشترى بالا ببريد.

۱۲- با كمك ابزار ديجيتالي، مشتريان را در حل مشكلات خود راهنمايى كنيد. ديدارهاى حضورى را به پاسخگويى به نيازمنديهاى پيچيده و پرارزش تر مشتريان اختصاص دهيد.

رازهاي ثروتمندشدن از زبان ثروتمندترين مرد جهان (1)

رازهاي ثروتمندشدن از زبان ثروتمندترين مرد جهان (2)

رازهاي ثروتمندشدن از زبان ثروتمندترين مرد جهان (3)

رازهاي ثروتمندشدن از زبان ثروتمندترين مرد جهان (4)

رازهاي ثروتمندشدن از زبان ثروتمندترين مرد جهان (5)


منبع:آريا نيوز



تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد