8 ثروتمند ايران را بشناسيد + عكس

دانلود بهترين مجموعه ي موزيك شاد

8 ثروتمند ايران را بشناسيد + عكس

۵ بازديد

غول گردشگري ايران: حسين ثابت

 


حسين ثابت بكتاش متولد ۱۳۱۳ در مشهد است. از عناوين او، كارآفرين ثروتمند ايراني، دلال فرش، و صاحب گروه هتل‌هاي ثابت را گفته‌اند.

ثابت تا پنج سال قبل در جزاير قناري ۵ هتل (۵ هزار تخت) داشته و در ايران نيز هتل بزرگ داريوش را به سبك تخت جمشيد در كيش ساخته است.

وي، غير از اين هتل، چهار هتل ديگر نيز در كيش دارد و شركت تجارت بين‌المللي ثابت و مجموعه پارك دلفين‌هاي كيش (دلفيناريوم و باغ پرندگان با مساحت بيش از ۶۵ هكتار) متعلق به اوست.

او كلنگ سرمايه گذاري هتل ۷ ستاره كوروش را نيز در جزيره كيش بر زمين زده كه سيستم‌هاي آن با انرژي خورشيدي كار مي‌كند (به عنوان نخستين هتل سبز ايران) و ۵۰۰ اتاق خواهد داشت.

سوئيت‌هاي هتل داريوش او در زمان‌هاي عادي سال هر شب ۴۰۰ هزار تومان و در ايام عيد نوروز و… تا ۷۰۰ – ۸۰۰ هزار تومان هر شب اجاره داده مي‌شود.

حسين ثابت چند هتل نيز در جزاير قناري اسپانيا تاسيس كرده و هم‌اكنون نيز بزرگترين شركت هتل‌داري اسپانيا را صاحب است و خود او نيز در يكي از دو جزيره اختصاصي خود در اسپانيا زندگي مي‌كند.

در خرداد ۸۷ رئيس سازمان ميراث فرهنگي از فروش هتل‌هاي لاله تهران، يزد و سرعين با قيمتي معادل ۱۲۰۰ ميليارد ريال خبر داد. اسفنديار رحيم مشايي در مورد خريدار اين خريد بزرگ گفته بود: «خريدار اين هتل‌ها يكي از سهامداران اين مجموعه است كه داراي سوابق درخشان و موثري در صنعت گردشگري و هتل داري در داخل و خارج از كشور است.» اين خريدار همان ثابت بود.


 

غول فولادي: محمد جابريان


محمد جابريان مديرعامل مجتمع فولاد آرين سهند خريدار بلوك فولاد خوزستان بود كه حتي افزايش ۸۷ درصدي قيمت عرضه نسبت به قيمت پايه نيز او را از دور رقابت خارج نكرد و سرانجام با اضافه كردن يك ريال سهامدار عمده فولاد خوزستان شد. او به همراه شش برادرش حدود سه دهه است كه در بازار فولاد فعاليت مي‌كنند. ارزش سهامي كه تنها در اين معامله خريد ۱۳۶۰ ميليارد تومان بود كه حتما تمام ثروت اين مرد نبوده است.

جابريان كه «بچه كف بازار» است، درحال حاضر يك كارخانه فولاد دارد ودربازار آهن تهران يكي از سرشناس‌ترين‌هاست. يك نفر جدي يا شوخي گفته بود حاضر است سرقفلي موبايل جابريان را ۱۰۰ميليون تومان بخرد. فكرش رابكنيد او با اين خط موبايل چه مي‌كند.


 

غول بازار پول: محمد صدر هاشمي‌نژاد


از مؤسسان اولين بانك خصوصي كشور و رئيس هيأت مديره بانك اقتصاد نوين، مدير عامل شركت توانمند ساختماني استراتوس، كسي نمي‌داند او چقدر ثروت دارد، اما در زمينه ساختمان‌سازي و بازرگاني از بزرگان به شمار مي‌رود.
محمد صدر هاشمي‌نژاد سال گذشته در يكي از نشست‌هاي هيات نمايندگان اتاق تهران، زماني كه فرهاد فزوني يكي از اعضاي هيأت نمايندگان اين اتاق با حرارت به انتشار نامش در فهرست ۳۰ميلياردر اعتراض مي‌كرد، اعضاي هيات نمايندگان را خطاب قرارداد و گفت: «بيش از اين گزارش مواظب جرياني باشيد كه چندين قرن است در ايران ريشه دارد و مدام چنگ مي‌زند، ربطي هم به اين دولت و دولتهاي قبل ندارد.»

غول صادرات: اسدالله عسگر اولادي


اسدالله عسگر اولادي، رئيس اتاق بازرگاني مشترك ايران و چين است و وضعيت واردات ايران از چين هم معلوم است.

وي از يكي از روزنامه‌هاي كثيرالانتشار گله كرده بود كه چرا از او با عنوان «حاجي ترانسفر» نام برده‌اند. عسگراولادي اهل تهران است و چه كسي است كه او را نشناسد.

براساس روايتي معتبر و مستند پيرمرد خوش‌قلب در جريان نگراني بخش خصوصي از واگذاري نمايشگاه بين‌المللي تهران با آن وسعت در آن نقطه اعيان‌نشين تهران در جمع هيات نمايندگان اتاق چنين گفته بود: «جناب رئيس (آل اسحاق) اگر اجازه مي‌دهيد، بنده به عنوان يك كاسب جزء همين حالا چك خريد نمايشگاه را بكشم.»

از اعضاي به نام مؤتلفه، رئيس اتاق مشترك ايران و چين، دارنده شركت بزرگ «حساس» كه در عرصه صادرات خشكبار و به خصوص پسته ايران در سطح جهان صاحب نام است. تابستان سال گذشته هم گفته شد دو بانك چيني را خريده، البته بعدا متذكر شد كه كل بانكها را نخريده، بلكه سهام آنها را خريداري كرده است. چندين سال قبل، مجله آمريكايي فوربس كه يك نشريه معتبر اقتصادي و مالي است و همواره وضع مالي شركتهاي بزرگ و افراد ثروتمند جهان را دنبال و در باره آنها گزارش تهيه مي‌كند دارايي‌هاي او را به تخمين يكي از بانكداران ايراني چهارصد ميليون دلار برآورد كرده بود. والبته فراموش نبايد كرد كه در يكي از همايشهاي صادراتي، يك نفر گفت آقاي عسگراولادي ۱۳۰ميليون صادرات دارد كه او تكذيب كرد وگفت: «به ۱۰۰ميليون دلار نمي‌رسد.»


 

غول تكنولوژي: علاءالدين


امكان ندارد موبايل داشته باشيد و نام علاءالدين را نشنيده باشيد. صاحب پاساژ علاءالدين مردي است به همين نام. همان پاساژ سرخ رنگ حافظ – جمهوري كه در كنار ساختمان سازمان بورس واقع شده است.

سرمايه حاجي علاءالدين مشخص نيست. اين مرد هميشه در اتاقي كوچكي مي‌نشيند كه در طبقه همكف پاساژ قرار گرفته است. ظاهر مغازه چيز خاصي ندارد و رنگ و رو رفته هم هست، اما از پله‌هاي آهني باريك انتهاي مغازه كه بالا برويد، حاجي، بزرگ بازار موبايل جمهوري، آنجا نشسته. سرمايه‌دار بازار موبايل جمهوري در دفتري با سقفى كوتاه، عرضى كم و طولى حدود ۲ تا ۲.۵ متر مي‌نشيند.


 

غول ورزش: حسين هدايتي


محمدرضا هدايتي ۴۵ ساله و متولد تهران از محله دولاب است. مالك صنايع استيل آذين، مالك كارخانه‌هاي فولادسازي و ورق، دارنده بزرگترين شركت پرورش ميگوي ايران، برج‌ساز در دبي و داراي ملك و املاك در حاشيه خليج فارس، مالك زمين‌هاي كشاورزي، سهامدار بازار مبل ايران، رئيس شركتهاي تجاري در ايران و خاورميانه و چندين و چند فعاليت تجاري ديگر، عناويني است كه به حسين هدايتي نسبت مي‌دهند.

خودش مي‌گويد: «۲۲ سال است در كارخانه داري، كشاورزي و ساختمان سازي فعاليت مي‌كنم. يك بچه مسلمانم كه وجوهات خود را مي‌پردازم و يك ريال هم بدهي بيمه‌اي و مالياتي ندارم.»

عابر بانك پرسپوليسي‌ها (لقب هدايتي) حاضر است ۲۰ ميليارد تومان براي تصاحب اين تيم و پر طرفدار بدهد، اما هنوز بحث خصوصي سازي در ورزش ما آنچنان جدي نشده كه كسي به پيشنهاد اغوا كننده حسين هدايتي توجه كند.


 

غول بازار مبل: علي انصاري


محله و خانه قديمي‌اش در مهرآباد جنوبي، ۲۰ متري زاهدي (شمشيري فعلي) و دقيقاً روبه روي مسجد امام جعفر صادق بود اما حالا ديگر آنجا نيست و در شمال شهر تهران بايد سراغش را گرفت.

مي‌گويند بخش كوچكي از اموال و دارايي‌هاي علي انصاري، بخش زيادي از زمين‌هاي يافت آباد است كه الان بازار مبل ايران در آن بنا شده است. علي انصاري، اگرچه رئيس گروه سرمايه‌گذاري تات است و رئيس اتحاديه مبل سازان تهران، اما براي چهره شدن، ورود به عرصه فوتبال را انتخاب كرد. علي انصاري رئيس فدراسيون دوچرخه سواري است، اما با حضور در هيات مديره باشگاه استقلال تبديل به چهره خبرساز شد و حالا او را با حسين هدايتي مالك باشگاه استيل آذين، مقايسه مي‌كنند. مشكلات مالي استقلال تاحدودي به دست انصاري حل و فصل شد.


 

غول نوكيا: احمد ابريشم چي

 

احمد ابريشم چي، متولد سال ۱۳۱۷ قم از كساني است كه در واردات تلفن همراه و وسايل جانبي و دستگاههاي مخابراتي يكي از چهرههاي شاخص در ايران به شمار ميرود. همه نام او را در كنار ايراتل، نوكيا ميشناسند. روزنامه اعتماد ملي از او با عنوان پدرخوانده نوكيا در ايران ياد كرده بود. همان «الف.الف» كه در تابستان داغ سال ۸۸ و همزمان با حاشيه‌هاي انتخابات، گزارشي در روزنامه اعتماد ملي درباره وي منتشر شد و در روزنامه كيهان هم چند باري به وي حمله شد.

ابريشمچي در امور خيريه هم فعاليت‌هايي داشته است. از آن جمله مي‌توان به پذيرايي از مهمانان در تمام طول سال در ويلاها و مهمانسراها در شمال و مشهد، اشاره كرد. همان چيزي كه يكبار مورد نقد و حمله شديد روزنامه كيهان نسبت به او شد.

كيهان معتقد بود ميهمانان خاصي به ويلاهاي او سر مي‌زنند، از جمله برخي مقامات. در هفته اول اسفندماه سال ۸۵، و در جريان فرار شهرام جزايري، حسين شريعتمداري در يادداشتي به بررسي احتمال دست داشتن برخي از افراد در فرار شهرام جزايري مي‌پردازد كه به دلايلي از سوي برخي از افراد حمايت مي‌شدند.


منبع : صراط نيوز 



تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد