پولدار ترين شاهزادگان جهان + عكس

دانلود بهترين مجموعه ي موزيك شاد

پولدار ترين شاهزادگان جهان + عكس

۳ بازديد

اگر چه اغلب پادشاهان، همراه با مقام، ثروت خود را نيز به ارث مي برند،  اما آنها نيز از گزند بحران مالي جهاني در امان نيستند و مانند ملت خود با تبعات اين بحران دست به گريبان هستند.

به گزارش نظام آباد در فهرست جديد ثروتمندترين پادشاهان جهان كه مجله ي تجاري فوربز آن را تهيه كرده، نسبت به فهرستي كه سال گذشته تهيه شد، تغييرات محسوسي به چشم مي خورد كه ان را مي توان ناشي از بحران اقتصادي دانست كه از سال گذشته در جهان گسترش يافته است.

ثروتمندترين پادشاهان در طول سال گذشته، در مجموع ،۲۲ ميليارد دلار از ثروت خود را از دست داده اند. در ميان تمام پادشاهان جهان تنها پادشاه مراكش، سلطان محمد ششم، موفق شده در طول سال گذشته از تبعات بحران اقتصادي در امان بماند و به ثروت خود بيافزايد. او اكنون ۱ ميليارد دلار نسبت به سال گذشته ثروتمند تر شده و با يك پله صعود ،در  مقام هفتم فهرست ثروتمندرين پادشاهان جهان قرار گرفته است.

امارت امير نشين دبي بيش از ۶۰ ميليارد دلار براي ساخت جزاير مصنوعي سه گانه نخلي كه انها را ” هشتمين عجايب جهان” نيز مي نامند هزينه كرد و  توانست خريداران زيادي را از براد پيت و آنجلينا جولي  تا ديويد و ويكتوريا بكام به سمت خليج فارس جذب كند. اما اكنون ركود بازار مسكن در جزاير نخلي وكاهش ساخت و ساز در ان – ناشي از بحران مالي جهاني- به اين امارت ضررهاي بسياري وارد كرده است.

در نتيجه ثروت امير دبي، محمد بن راشد آل مكتوم، در سال گذشته،۶ ميليارد دلار كاهش يافته و اين امر موجب شده تا او به مقام پنجم ثروتمندترين پادشاه نزول كند. همسايه او نيز،  امير ابوظبي ،در وضعيت چندان خوبي قرار ندارد. سقوط بهاي نفت موجب شده تا ثروت  شيخ خليفه بن زايد آل نهيان ۵ ميليارد دلار كاهش يابد و او در فهرست مجله ي فوربز، از مقام دوم به مقام سوم سقوط كند.

بهوميبول آدوليادج،  پادشاه ويتنام  كه امسال نيز در صدر ثروتمند‌ترين پادشاهان دنيا قرار گرفته است، ثروتي به ارزش ۳۰ ميليارد  دلار دارد كه به دليل ركود بازار مسكن ، افت بازار سرمايه و تنش ها سياسي در اين كشور ، نسبت سه سال گذشته ۵ ميليارد كاهش يافته است.

هانس آدام دوم، پادشاه ليختن اشتاين  با ۳٫۵ ميليارد دلار ثروت همچنان در مقام ششم قرار دارد و نسبت به سال گذشته ۱٫۵ ميليارد دلار  از ثروت خود را به دليل مشكلات مالي موجود در كشورش از دست داده است.

شاهزاده آلبرت دوم از موناكو با ثروتي به ارزش ۴۰۰ ميليون دلار در مقام نهم قرار دارد. ثروت او نيز به دليل ركود بازار مسكن و كاهش بهاي آثار هنري و صنايع دستي، نسبت به سال گذشته ۶۰۰ ميليون دلار كاهش داشته است.

ثروت عبدالله بن عبدالعزيز پادشاه عربستان ، در طول سال گذشته به دليل شرايط بد اقتصادي ۴ ميليارد دلار كاهش يافته و امسال با يك پله سقوط در رده ي چهارمين پادشاه ثروتمند جهان قرار گرفته است. او با وجود مشكلات مالي عديده در كشورش، يك مراسم شاهانه براي رئيس جمهور آمريكا برگذار  و بالاترين نشان  افتخار عربستان كه يك مدال طلا ست  را به او اهدا كرد.

شاهزاده بئاتريس ويلهلمينا آرمگارد از هلند كه نسبت به سال گذشته ۱۰۰ ميليون دلار از ثروت خود را از دست داده است در مقام چهار دهم قرار گرفته است. گفتني است كه پادشاهان ديگري كه نامشان در فهرست ۱۵ نفره فوربز ذكر شده، تغييري چشمگيري در دارايي آنها ايجاد نشده است. فهرست كامل فوربز به اين شرح است:

۱-    پادشاه تايلند با دارايي حدود ۳۰ ميليارد دلار

———————————————————————————————–
۲-    سلطان حاج حسن البولكيا پادشاه برونئي با ۲۰ ميليارد دلار ثروت

—————————————————————————————————-
۳-    شيخ خليفه بن زياد آل نهيان امير امارات با ۱۸ ميليارد  دلار ثروت

——————————————————————————————————-
۴-    عبدالله بن عبدالعزيز پادشاه ‌ عربستان با ۱۷ ميليارد دلار ثروت

—————————————————————————————————
۵-    شيخ محمد بن راشد آل مكتوم امير دبي با ۶ ميليارد دلار ثروت

————————————————————————————————
۶-    هانس آدام دوم، پادشاه ليختن اشتاين با ۳٫۵ ميليارد دلار ثروت

————————————————————————————————–
۷-    پادشاه محمد چهارم از مراكش ۲٫۵ ميليارد دلار ثروت

———————————————————————————————–
۸-      شيخ حمد بن خليفه آل ثاني امير قطر با ۲ ميليارد دلار ثروت

———————————————————————————————-
۹-    شاهزاده آلبرت دوم از موناكو با ۱ ميليارد دلار ثروت

——————————————————————————————–
۱۰-    شاهزاده كريم آقاخان با ۸۰۰ ميليون دلار ثروت

——————————————————————————————–
۱۱-    سلطان قابوس بن سعيد آل سعيد پادشاه عمان با ۷۰۰ ميليون دلار ثروت

————————————————————————————————-
۱۲-    شاهزاده اليزابت دوم پادشاه انگليس با ۴۵۰ ميليون دلار ثروت

————————————————————————————————-
۱۳-    شيخ صباح الاحمد الجابر الصباح امير كويت با ۴۰۰ ميليون دلار ثروت

——————————————————————————————–
۱۴-    شاهزاده بئاتريس ويلهلمينا آرمگارد از هلند با ۲۰۰ ميليون دلار ثروت

———————————————————————————————-
۱۵-    مسواتي پادشاه سوازيلند با ۱۰۰ ميليون دلار ثروت




===================

منبع: بانكي



تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد