سود بالاي 20% موسسات اعتباري را باور نكنيد !

دانلود بهترين مجموعه ي موزيك شاد

سود بالاي 20% موسسات اعتباري را باور نكنيد !

۳ بازديد
در پي فعاليت برخي موسسات اعتباري بدون مجوز معاون نظارتي بانك مركزي گفت: به زودي به روند فعاليت اين موسسات رسيدگي كرده كار را دوباره شروع مي كنيم. 

به گزارش ايسنا بانك مركزي از سال گذشته در راستاي ساماندهي بازار پولي و مالي كشور تعدادي از موسسات مالي و اعتباري را ادغام و تعداد آنها را به شش موسسه كاهش داد. 
بر اين اساس سه موسسه فردوسي، فرشتگان و افضل توس با يكديگر ادغام و موسسه آرمان را تشكيل دادند همچنين در پي ادغام موسسات كارسازان آينده، ريحانه گستر مشيز و پيشگامان نيز موسسه اعتباري نور ايجاد شد. 

بنا به اين گزارش اكنون تنها شش موسسه اعتباري توسعه، آرمان، نور، ثامن،ثامن الحجج ،عسكريه و كوثر مجوز فعاليت دارند اما تعدادي از موسسات ادغام شده همچنان با تابلوي قديمي خود مشغول ارائه خدمات و فعاليت هستند و حتي اقدام به پرداخت سودهاي بيش از ميزان مجاز به سپرده گذاران مي كنند. اين در حالي است كه بانك مركزي بارها اعلام كرده كه مردم نبايد به سود بيش از 20 درصد موسسات مالي و اعتباري اعتماد كنند زيرا اين موسسات با كمبود نقدينگي مواجه هستند.

در اين راستا ابراهيم درويشي، معاون نظارتي بانك مركزي، به ايسنا اعلام كرد:به زودي در راستاي برخورد با موسساتي كه تابلوي خود را تغيير نداده و بدون مجور فعاليت مي كنند اقداماتي انجام مي شود. وي ادامه داد:با توجه به پايان دوره انتخابات با مستقر شدن رييس كل بانك مركزي برخورد با اين موسسات را شروع خواهيم كرد و روند فعاليت آنها را اصلاح مي كنيم. همچنين برخي از موسسات ايجاد شده به تعهدات موسسات ادغام شده در خود در راستاي پرداخت تسهيلات عمل نمي كنند و موجب نارضايتي مردم شده اند. به عنوان مثال بانك مركزي همچنين اواخر خرداد ماه سال جاري، اقدام به ادغام صندوق هاي مهروطن و نصر كردستان در بانك قرض الحسنه مهر ايران كرد و سپس اوايل تير ماه بار ديگر اعلام كرد كه با توجه به كندي عملكرد بانك قرض الحسنه مهر ايران در پاسخگويي به مردم بانك قرض الحسنه رسالت جايگزين بانك قرض الحسنه مهر ايران مي شود. اما در حالي كه بنا بوده بانك قرض الحسنه رسالت نسبت به تعهدات اين صندوق ها پايبند باشد، به تعهد صندوق مهر وطن مبني بر پرداخت تسهيلات در ازاي سپرده گذاري در اين صندوق عمل نكرده و اعلام كرده كه منابع كافي براي عمل به اين تعهدات ندارد. اگرچه بانك مركزي بارها از مردم خواسته كه از مجوز موسسات در حال فعاليت مطمئن شوند و سپس اقدام به سپرده گذاري كنند زيرا بانك مركزي در اين زمينه مسووليتي نخواهد داشت، اما بسياري از مردم اطلاعات كافي از موسسات داراي مجوز و ادغام شده ندارند و ادغام هاي صورت گرفته باعث سردرگمي آنها شده است. در چنين شرايطي به نظر مي رسد بانك مركزي به عنوان متولي نظام پولي و بانكي كشور بايد دست از سكوت و انفعال در اين زمينه بردارد و با موسسات متخلف كه موجب متضرر شدن برخي افراد شده اند، برخورد كند.

===================

منبع: بانكي



تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد