چرا هنگام خريد فقط خودمان بايد رمز را وارد كنيم؟

دانلود بهترين مجموعه ي موزيك شاد

چرا هنگام خريد فقط خودمان بايد رمز را وارد كنيم؟

۳ بازديد
اين روزها كه كارت بانكي و استفاده از آن هنگام خريد از فروشگاه‌ها بين مردم فراگير شده است، در كنارش شاهد ترويج يك فرهنگ اشتباه و غلط هستيم.

به گزارش راه پرداخت بسياري از ما به شنيدن جمله‌ رمز كارت لطفا عادت كرده‌ايم و گاهي اوقات به راحتي رمز خود را در اختيار فروشنده قرار مي‌دهيم يا حداقل ديده‌ايم كه ديگران اين كار را مي‌كنند. اما غافل از اينكه رمز كارت بانكي امري شخصي است و وقتي آن را به راحتي در اختيار ديگران قرار مي‌دهيم به آنها اجازه دسترسي به حساب بانكي و كيف پولمان را داده‌ايم.

كارت‌هاي بانكي علاوه بر راحتي حمل و سهولت استفاده به دليل امنيتي كه در برابر استفاده از پول نقد داشتند، در دنيا رواج پيدا كردند كه بخشي از اين امنيت به علت وجود رمز بر روي كارت است تا ديگران نتوانند از آن استفاده كنند. اما آيا هنگامي كه ما به راحتي در مكان‌هاي عمومي مانند فروشگاه‌ها، رمز خود را به فروشنده، متصدي باجه بانك و ... اعلام مي‌كنيم مساله امنيت كارت‌هاي اعتباري را زير سوال نبرده‌ايم؟

حالا كه فرهنگ استفاده از كارت بانكي بين مردم رواج پيدا كرده است بايد فكري به حال فرهنگ سازي در اين حوزه هم براي بانك‌ها، موسسات و فروشندگان و هم از آن طرف براي مشتريان اين نوع از خدمات كرد.

پيشنهاد اين است كه بانك‌ها، موسسات و فروشندگان بايد دستگاه كارتخوان خود را در جايي كه به راحتي در دسترس مشتريان باشد، بگذارند تا مشتريان بدون هيچ زحمتي از دستگاه استفاده كنند و رمز را خودشان بدون اينكه در معرض ديد ديگران باشد وارد كنند.


===================

منبع: بانكي



تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد